קופירייטינג לאתרי אינטרנט –תרצו לשמוע על המיוחדים שלנו?

כמי שעוסקת גם בקופירייטינג לאתרי אינטרנט וגם בסיקור מסעדות עבור אתר 2eat, אני מוצאת לא מעט דמיון בין שני התחומים: המסעדות שאני חוזרת אליהן שוב ושוב הן אלו שיודעות לכוון את עצמן לטעמים שונים, להכניס חידושים בלי לוותר על הרמה ולעורר עניין בכל סוגי הקהל. לא במקרה אלו המסעדות שמצליחות לשמור על יציבות לאורך שנים ולשרוד גם באקלים תחרותי ובחילופי טרנדים.

ההשוואה עם תחום הקופירייטינג לאתרי אינטרנט עולה כמעט מאליה – גם בתחום שלנו אנחנו צריכים להיות מעודכנים, איכותיים, ולענות על הצורך של קהלים שונים. העובדה ש"לכתוב טוב" מצליח לשמור על מקומו לאורך כל כך הרבה שנים ולהציג תיק עבודות כל כך מגוון, מדברת בעד עצמה. כי כמו שהסוד של מסעדה מוצלחת הוא בכך שתיתן תשובה לבעלי טעמים שונים, קופירייטינג לאתרי אינטרנט צריך לספק מענה למגוון רחב של עסקים ולסוגים שונים של אתרים – גדולים וקטנים, עתירי מלל או מבוססי תמונות, תדמיתיים ובעלי חנות מקוונת ועוד רבים. 

הנה כמה מנות נבחרות מהתפריט. ואל תשכחו לשאול על המיוחדים שלנו!

קופירייטינג לאתרי אינטרנט מרובי מלל: אתרים אלו הם בדרך כלל אתרים המציעים שירותים מקצועיים של מומחים בתחומם – למשל שירותים משפטיים, עסקיים, רפואיים, לימודיים וכדומה. המאפיין אותם הוא שהם מרכזים תחת קורת גג אחת סוגים רבים ושונים של שירותים. האתגר בכתיבת קופירייטינג לאתרים מסוג זה הוא להבין לעומק כל אחד מהשירותים המוצעים, ואז לתווך אותו לגולש הפוטנציאלי. מטרת הקופירייטינג היא להנגיש את המידע, לפשט מושגים מורכבים, להציג בעיות שונות המתעוררות בתחום ההתמחות וכיצד יכול העסק לפתור אותן. השורה התחתונה היא כמובן הנעת הגולש לפעולה בדרכים שונות – הקלקה על "קרא עוד", מעבר ללינקים פנימיים לשירותים נוספים, יצירת קשר באמצעות דף "צור קשר", השארת מספר טלפון לקבלת פרטים וכדומה.

קופירייטינג לאתרי אינטרנט בעלי חנות מקוונת:  באתרים בהם מתבצעת מכירה און-ליין, הקופירייטינג נע על שני צירים: ציר אחד הוא  ציר המכירה המיידית של המוצרים בחנות המקוונת. הקופירייטינג של ציר זה מבוסס על טקסטים קצרים המתייחסים למוצרים עצמם ומספקים לקורא מידע והמלצות לגבי כל אחד מהם או לגבי משפחות מוצרים. הציר השני הוא הפן התדמיתי, שנועד למנף את הרכישה הבודדת ולהפוך אותה ליצירת נאמנות מתמשכת למותג או לבית העסק. זאת באמצעות  טקסטים מקיפים יותר, המבליטים של יייחודו של העסק בכללותו ומדגישים את יתרונותיו של השירות המקוון, המהווה חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה. 

קופירייטינג לאתרי אינטרנט שבהם עיקר הדגש הוא על הפן החזותי: לתחום זה שייכים, בין היתר,  קופירייטינג לאתרי אינטרנט של אולמות אירועים, תכשיטים, שמלות כלה, עיצוב הבית וכדומה. טעות נפוצה היא להניח שהגולש ממילא הולך שבי אחרי התמונות המרשימות, ולכן אפשר לחפף בקופירייטינג. ביג מיסטייק. המרכיב העיקרי ברכישה בתחומים אלו הוא ההיבט הרגשי – איזה אולם, שמלה, תכשיט או ריהוט "עושים לי את זה". קופירייטינג לאתרי אינטרנט מסוג זה נועד לבסס ולחזק את הבחירה הראשונית, ע"י הבלטת תכונות כמו איכות, עיצוב, חדשנות וכדומה, ובכך לתת את הדחיפה הסופית לרכישה.

קופירייטינג לאתרי אינטרנט בנימה אישית: זהו קופירייטינג לאתרי אינטרנט שמתמקדים ביכולות האישיות של בעל העסק, בדרך כלל בשירות של אחד-על-אחד. בקטגוריה זו נכללים, בין השאר, קואצ'ינג, איפור, הנחיית הורים, אירוח, בישול ביתי וכדומה. בכל אחד מתחומים אלו, הסגנון והאישיות של נותן השירות הם חלק בלתי נפרד מהמוצר שהוא מציע. לכן גם הכתיבה באתרים מסוג זה תהיה יותר אישית ופמיליארית, ותתן מקום לסגנון האישי של בעליהם. 

קופירייטינג לאתרי אינטרנט לעסקים קטנים: מכירים את האימרה "אני לא מספיק עשיר כדי להרשות לעצמי לקנות בזול"? אותה אימרה בעולם הקופירייטינג גורסת כך:  אתה לא מספיק גדול כדי להרשות לעצמך קופירייטינג בינוני. דווקא כשיש לך אתר קטן של 4-6 עמודים, אתה צריך להוציא מהם את המקסימום. הקופירייטינג צריך להיות כזה שיציג את היכולות שלך באופן משכנע שיבדל אותך מהמתחרים ויגרום לגולש לבחור דווקא בך. ניסוח מרושל או עריכה לא מקצועית פשוט פוגעים במטרה הזאת ומקרינים על התדמית של העסק כולו.

במסגרת "לכתוב טוב" כתבתי עד היום קופירייטינג לאתרי אינטרנט מכל הסוגים – מגה אתרים בני עשרות עמודים לצד אתרי בוטיק של עמודים ספורים, אתרים של ארגונים גדולים לצד שורה ארוכה של עסקים קטנים מכל תחומי המשק – לייף סטייל, הדרכה אישית, שרותים לעסק ולבית, חנויות מקוונות ורבים אחרים. תרצו להזמין? כבר על האש!

רוצים לקרוא עוד?

דילוג לתוכן