קופירייטינג לאתרים

האתגר שלא נגמר

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט שונה במהותה מקופירייטינג למדיה המודפסת או המשודרת. כידוע, החלטה על רכישת מוצר או שרות מתחלקת לשלושה שלבים:
1. התעניינות ראשונית
2. חיפוש מידע מפורט יותר על המוצר או השרות – טיבו, מחירו, התועלת האישית וכדומה
3. ביצוע הרכישה בפועל.
קופירייטינג של מודעות, תשדירים או שלטי חוצות מכוון בעיקר לשלב הראשון – יצירת סוג של פיתוי, שיגרום לצרכן הפוטנציאלי להתעניין, לחפש פרטים, ואז, אולי, לבצע רכישה. לעומת זאת, קופירייטינג לאתר אינטרנט מרכז את כל השלבים הללו תחת קורת גג אחת ומהדק את הקשר בין שלושת השלבים. לכן, קופירייטינג אפקטיבי לאינטרנט הוא זה שמצליח להעביר את הגולש משלב לשלב, עד הפעולה הסופית. כיצד עושים זאת? הנה מספר טיפים:

הלקוח במרכז

קופירייטינג לאינטרנט הוא כלי המדבר אישית אל הלקוח. לכן, כל משפט ומשפט צריך לקחת בחשבון את נקודת המבט שלו. קופירייטינג לאתר אינטרנט צריך להיכתב מנקודת מבט שתהפוך אותו לרלבנטית לגולש. שאל את עצמך מהן הסיבות שהוא יבחר דווקא בך – ותן להן ביטוי הולם באתר.

להיות מובן

אינטרנט הוא כלי אוניברסלי. לכן, גם אם אתה מכוון לקהל של מביני דבר, קח בחשבון גם גולשים אקראיים, שעשויים להתווסף למעגל הלקוחות שלך. קופירייטינג לאתר אינטרנט שיהיה עמוס בז'רגון מקצועי או ראשי תיבות לא יגרה אותם לקרוא עוד, אלא יקשה עליהם וירחיק אותם. אם אי אפשר להימנע מכתיבת מושגים מקצועיים, כדאי לכתוב בסוגריים את משמעות המושג.

בלי שגיאות

אתרי אינטרנט רבים משקיעים את מירב המשאבים באמצעים חזותיים – מצגות, תמונות ואפקטים, אך מזניחים את התוכן המילולי. זוהי טעות נפוצה – וקריטית! קופירייטינג לאתר אינטרנט אשר כתוב ברשלנות, עם ניסוחים מעורפלים, תרגום לא מדוייק או שגיאות כתיב, משדר חובבנות וחוסר רצינות. מי ירצה לפנות לחברה כזאת?!

גם תמצות וגם פירוט

קופירייטינג לאינטרנט צריך לקחת בחשבון את כל רמות ההתעניינות – החל ממי שרק מציץ לרגע כדי לקבל מושג על תוכן האתר ועד למי שמחפש את המידע המפורט ביותר. לכן מומלץ לכלול בכל דף גם כותרת ראשית וכותרות משנה, המעבירות בתמצית את מהות האתר, וגם טקסטים עם פירוט והעמקה.

מידע אמין

בעוד שהכותרת מיועדת למשוך את הגולש, הרי ככל שהוא מעמיק בטקסט, הוא מצפה למצוא מסרים אמינים ומדויקים יותר. לכן קופירייטינג לאתרים חייב לכלול תכנים אינפורמטיביים שיוצגו בצורה אמינה ומשכנעת.

מצבו עצמכם כמומחים

שבצו באתר טקסטים שמציגים אתכם כמומחים בתחום: מאמרים, תשובות לשאלות נפוצות, טיפים, תיאורי מקרה והמלצות לקוחות.

מילות מפתח

לצד הגולשים, קופירייטינג לאתרי אינטרנט צריך לקחת בחשבון קורא נוסף – מנועי החיפוש. מנועים אלו הם מבוססי טקסט. כדי להשיג מיקום גבוה, יש לשבץ מילות מפתח מרכזיות במקומות הנכונים, כמו כותרות וכותרות משנה, פתיחה וסיום של פסקאות, כפתורים, כותרות עמודים וכדומה.

הישארו מעודכנים

עולם התוכן משתנה בקצב מסחרר. אל תשאירו את האתר שלכם מאחור. דאגו לרענון ועדכון של המידע הכלול באתר והאופן שבו הוא מוצג לגולש.

לסיכום, קופירייטינג לאתרי אינטרנט הוא עבודה רב-ממדית, שנבחנת ביכולתה להתמודד הן עם כותרות קולעות, הן עם טקסטים מפורטים והן עם הרלבנטיות למנועי חיפוש.

רוצים לקרוא עוד?

קופירייטינג

טיפים לעבודה עם קופירייטר

השלב הראשון הוא כמובן לבחור קופירייטר שלפי התרשמותך יכול להביא תוצאות: בדוק תיק עבודות, תראה מה רמת הידע והנסיון, קרא טקסטים שכתב, תרגיש אם יש ביניכם הבנה ושיתוף פעולה. עכשיו, תן

קרא עוד »
קופירייטר

איך לבחור קופירייטר?

קופירייטר הוא האדם שמתווך ברמה הלשונית בין המוצר או השרות שלך – לבין קהל היעד שלך. אפשר אף להרחיק לכת ולומר כי קופירייטר נושא על כתפיו חלק חשוב בהצלחת המוצר או בכשלונו.

קרא עוד »
דילוג לתוכן